MALAYSIAN ONLINE DISCUSSION COMMUNITY

Semuanya tentang kehidupan anda-Sembanglah apa saja topik anda!
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  
YAHOO SEARCH

VISITOR LOCATION
IP



WORKSHOP/SEMINAR
WORKSHOP LAMAN WEB

TOPIK: Web Peribadi
TARIKH: 21 atau 22hb 02, 2009
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 120.00
TEMPAT: Plaza Flamingo

TOPIK: Laman Minisite
TARIKH: 21 - 22hb 03, 2009
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 500.00
TEMPAT: Plaza Flamingo


TOPIK: Laman Web Forum
TARIKH: Mac 2009
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 200.00
TEMPAT: Plaza Flamingo


TOPIK: Laman Web Blog
TARIKH: Mac 2009
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 320.00
TEMPAT: Plaza Flamingo

TOPIK: Home Web Practical
TARIKH: Terbuka
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 70.00 per day
TEMPAT: Rumah anda


USAHAWAN INTERNET

TOPIK: Perniagaan Online
TARIKH: PENUH!
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 160.00
TEMPAT: Plaza Flamingo


SEMINAR PELAJAR

TOPIK: Selepas S.P.M
TARIKH: Terbuka!
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 120.00
TEMPAT: Plaza Flamingo

TOPIK: Vokasional
TARIKH: Terbuka!
MASA: 9.00 pg - 5 ptg
BAYARAN: RM 120.00
TEMPAT: Plaza Flamingo

Maklumat lanjut:
www.e-webniaga.com
MY GOOGLE GROUP

Email:

BUSINESS INFO

LAMAN BUAL BICARA
POLL ANDA
Poll Anda
ARTIKEL PERNIAGAAN
Teknik mudah untuk berjaya Teknik mudah untuk berjaya!
1. Berjaya kerana SERASI
2. Berjaya kerana SUKA
3. Berjaya kerana JUJUR
4. Berjaya kerana IMPIAN
5. Berjaya kerana GAGAL

Teknik menjual:
Kenali Pelanggan anda!
Menggunakan konsep ASK!
1. APA?
2. SIAPA?
3. KENAPA?
4. KESIMPULAN?

 

Teknik menjual produk:

A. Start with 7 Keys!

1. IMPIAN

2. TEKAD

3. BELAJAR

4. SEMANGAT

5. SABAR

6. KONSISTEN

7. FOKUS



Share | 
 

 Sebab Hati Tak Bahagia.....

Go down 
AuthorMessage
adriana



Number of posts : 11
Registration date : 2009-01-28

PostSubject: Sebab Hati Tak Bahagia.....   Wed Jan 28, 2009 10:08 am

SEBAB-SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA IALAH KERANA ADANYA
[b][b]MAZMUMMAH DI DALAM HATI.


Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di
hati ialah :

1. Pemarah
Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak
di dalam diri manusia.Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati
tentunya tidak terang.(sape nak dekat kalau asyik nak marah ajer..
bawak2lah senyum.. tentu org tak takut nak dekat punyer..)

2. Pendendam
Tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam
dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam

hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau
tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena
sakit jantung. (Ini kes dendam kesumat lahh nie..)

3. Hasad dengki
Amalannya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia
memiliki sifat ketuhanan. (tak elok dengki mendengki nih..)

4.
Bakhil

Sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta,
kesenangan, pangkat dll.dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih
mengatakan ia tiada duit.(rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi
bersama..-derma)

** Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi
pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq,
pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala
rezeki itu Allah beri melalui makhluk.

5. Tamak
Orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya
tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air
laut… walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak! lagipun org tamak
selalu rugi..

** Ingat! Yang dikatakan harta atau rezeki kita
bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu

disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain
di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat
dimanfaatkan.

6. Tidak sabar
Andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar
apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar
bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak.. tetap maintain vogue

walau keja bertimbun atas meja..heh..heh. .)

7. Ego
Ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang
paling tidak tenang.Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari
sudut zahir mahupun batin. (yg nie no komen).. pasal semua org ader
egonya sendiri.. cuma tinggi/rendah tahap keegoan tersebut.

8. Riak
Terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari
peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia
dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan
amalnya. Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada.

9. Cinta dunia
Tidak dapat menderita, dapat pun menderita kerana
bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan
diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg
soleh/solehah

**Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat
ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di
hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan
akhirat dibawa mati.

Kesimpulan
Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya
disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH.

****Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA.****
Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu,kedua-duanya tetap
menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan
bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat
mengingati

antara satu sama lain.
[/b]
[/b]
Back to top Go down
View user profile
putraidaman



Number of posts : 6
Registration date : 2009-01-22

PostSubject: Re: Sebab Hati Tak Bahagia.....   Thu Jan 29, 2009 11:37 am

Cam mana nak elakkan semua tu? dlm hati manusia ada je perkara ni..
Back to top Go down
View user profile
 
Sebab Hati Tak Bahagia.....
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MALAYSIAN ONLINE DISCUSSION COMMUNITY :: Soal Agama-
Jump to: